Galgen som reklam är inget nytt fenomen. Vi har tidigare sett på hur galgarna är viktiga för framtida handel och nu ska vi kika lite närmre på reklamaspekten. Det råder ingen tvekan om att vi fortsätter att hänga våra kläder på galgar. Både hemma och på jobbet. Därmed finns det absolut en framtida potential för reklamgalgarna.
Galgar är en direkt form av marknadsföring
En fysisk annons är svår att slå och det särskilt om den finns på ett objekt som vi vill använda. Det är ju också på grund av detta som reklamprodukter som kepsar och t-shirt förblir populära. På samma sätt har galgar framtida potential som reklampelare.
De kan skickas med kläder som köps online och ges bort i butiken i kassan. Att hålla en galge med reklamtryck gör ett stort intryck. Detta särskilt om kunden dessutom uppfattar galgen som en fin present som är högst användbar.
Alla behöver galgarna
En annan aspekt som är viktig att komma ihåg är att det inte finns en specifik målgrupp för galgar. Snarare så handlar det om många olika målgrupper som alla har samma behov av att kunna hänga upp kläder. Men det är inte svårt för den som säljer kläder att sätta fingret på vilken målgrupp de är till för.
Med tanke på detta så är det enkelt för butiker att rikta sitt budskap till rätt målgrupp. Galgarna måste inte se likadana ut. Avdelningen för kvinnor kan ha en design och avdelningen för män en annan.
Ökad medvetenhet om ett varumärke
Galgen fortsätter att vara ett bra verktyg för att öka medvetenheten omkring ett varumärke. Om galgarna används privat såväl som på offentliga platser så kommer de att synas ofta. Vi vet idag hur viktigt det är för handeln att se till att konsumenter kommer ihåg och känner igen varumärken. Här kan galgar fortsatt spela stor roll i detta arbete.
Galgen kan vara miljövänlig
Vi lever ju i en tid där många tycker att det är viktigt med miljövänliga val. Galgar kan tillverkas av hållbara material och märkas ut med symboler som visar detta. På så vis kan de vara en viktig del i arbetet med att visa upp en hållbar företagsprofil. Här finns det helt klart potential för miljövänliga galgar under kommande årtionden.
Moderna galgar kan vara digitala
Det kan också vara så att framtidens reklamgalgar kombinerar modern teknik med den traditionella galgedesignen. Kanske kan man lägga in QR-kod i galgen för att på så vis uppmana kunden till vidare dialog.
Galgen skickas med hem och den har en QR-kod som ger information om viktiga saker som bonus för kommande köp. Kanske kan framtidens galgar vara med och överbrygga klyftan mellan fysiska och digitala reklamlösningar i butiker!
Andra inlägg
- Starta ab under en lågkonjunktur
- Tjänster från Citadellet Likvidationer AB blir alltmer efterfrågade
- Tänk på framtida projekt då du ska likvidera ab
- Vilka yrken kräver läkarundersökning för körkort?
- Vilka trender får folk att avveckla aktiebolag?
- Starta aktiebolag med spåkula för framtida handel
- Vilka kommer att få likvidera aktiebolag i framtiden?
- Viktiga användningsområden för galgar inom handeln
- Vad kommer det att kosta att köpa lagerbolag?